jouw proces naar een hoger niveau
Van zakelijke dienstverlener, installatiebedrijven, specialistische reiniger, onderhoud van tandartsapparatuur, koffiemachineleverancier tot schadeherstelbedrijven. Elk Field Service bedrijf heeft te maken met de uitdagingen van een service- en onderhoudsproces. Door gebruik te maken van de software van PCA wordt dit proces slimmer, beter en sneller.
We helpen bedrijven om de beschikbare capaciteit zo slim en efficiënt mogelijk in te zetten, zeker in de huidige tijd waarin er meer werk dan handen is. Wil je blijven voorlopen op de concurrentie, richt je dan op de inzet van mobiele technologie. Voor de organisatie van het service- en onderhoudsproces is dit van groot belang.
Wat is Field Service?
Field Service is het werk dat buiten kantoor wordt uitgevoerd door jouw buitendienstmedewerkers. Voorbeelden van Field Service werkzaamheden zijn reparaties, onderhoud en inspecties. Om de buitendienst zo efficiënt en effectief mogelijk in te zetten, is het belangrijk om gebruik te maken van een slim planbord voor de planner en een handige mobiele applicatie voor jouw monteurs. Hiermee heb je de gereedschappen in handen om jouw service- en onderhoudsproces beter te organiseren en optimaliseren.
Interesse?
De vijf stappen
Welk Field Service bedrijf je ook hebt, je doorloopt altijd de vijf stappen van het service- en onderhoudsproces. En dit proces kan altijd slimmer, beter en sneller. Stop met de Excelsheet en start met het digitaliseren en automatiseren van het proces!
Hogere first-time fix
Je klant heeft een storing-, onderhouds- of reparatieverzoek. Dat melden zij via het digitale klantportaal of telefonisch bij je. Het vastleggen kan in PCA of (geïntegreerd) in je bestaande ERP of boekhoudoplossing. Zo leg je jouw klussen goed vast met alle informatie die voor jouw monteur belangrijk is om de klus goed en op tijd uit te kunnen voeren.
Slimmer dan ooit
Dagen vliegen voorbij; wij zorgen voor grip op de planning. Is de inhoud van de opdracht bekend? Wij koppelen er een optimale planning aan. Hoe? Door de juiste persoon op de juiste plek te plannen inclusief een geoptimaliseerde route. En direct een afspraak op basis van een passend voorstel voor zowel jouw organisatie en als de eindklant. Wil je handmatig een planning vastleggen?! Dat kan natuurlijk ook. PCA biedt jou de software om te werken zoals jij dat wil.
Overzichtelijk, eenvoudig en snel
De vakman kan direct aan de slag, want hij weet exact wat hij moet doen. Met onze gebruiksvriendelijke mobiele app houden we belangrijke gegevens automatisch bij. Verbruikte materialen, urenverantwoording, foto’s, (inspectie)formulieren en een handtekening van de klant. Na afronding van de klus verschijnt de werkbon direct in de inbox van de klant. Geen papieren werkbon meer maar een gedigitaliseerd proces.
Alle informatie terug naar kantoor
De werkzaamheden zijn gepland, uitgevoerd en geregistreerd door de monteur. Alle registraties zijn real-time beschikbaar op kantoor in jouw ERP pakket voor de facturatie, verloning en nacalculatie.
Overzicht en grip met dashboards
Alle verzamelde data biedt waardevolle stuurinformatie. Deze stuurinformatie is overzichtelijk in te zien via jouw eigen BI dashboards en rapporten, zodat je met één druk op de knop kunt bijsturen. Denk aan een overzicht van beschikbare capaciteit, first time fix overzichten en capaciteitsrapportages.
Voordelen voor jouw bedrijf
Investeer in het digitaliseren en automatiseren van jouw service- en onderhoudsprocessen en faciliteer jouw medewerkers optimaal.
- Je houdt tijd over.
- Een efficiëntere planning = een verhoogde productiviteit.
- Je voorkomt onnodige kilometers (tijd, geld, footprint).
- Informatie voor de buitendienst binnen handbereik, ook zonder internet.
- Real-time inzicht in de planning.
- Juiste vaardigheid bij de juiste opdracht, oftewel de juiste man op de juiste plek.
- Snelle afhandeling van storingen en spoedklussen.
Voordelen voor jouw medewerkers
Het digitaliseren en automatiseren heeft ook veel voordelen voor jouw medewerkers, zoals:
- Een overzichtelijk planbord met alle medewerkers.
- Schakelen tussen dag-, week-, maand- of andere weergave van het planbord.
- Makkelijk plannen van taken over meerdere personen of dagen.
- Teams plannen met één druk op de knop.
- Rekening houden met reistijd en andere voorwaarden.
- Onderhoud geautomatiseerd plannen.
- Planningen op mobile devices van de buitendienst.
- Koppeling met Google of Outlook agenda’s.

Inventflow
Twentse pompen-specialist Inventflow groeit uit tot internationaal servicebedrijf Gestart als een handelsonderneming, maar uitgegroeid tot accuraat handelend servicebedrijf: dagelijks zijn...

KONE
‘We eisen de hoogste kwaliteit van onszelf. En van onze leveranciers.’ Als één van de wereldwijde marktleiders van liften en...

Novanet
‘Bedrijfsproces mag nooit stil liggen’ Verzekeraars en bedrijven kennen de weg naar Novanet. Beschadigde puien en keukens, vloerbedekking, gietvloeren, meubels...

Online Cleaning Technologies
Officemanager Monique Watamaleo van Online Cleaning Technologies is enthousiast over het systeem van PCA. ‘De planning is zeer overzichtelijk en...

Tapwacht
De liefde voor de horeca zit diep bij het van origine Schiedamse Tapwacht (onderdeel van Facilicom Group). Zij zorgen voor...