Field Service en Onderhoud

Field Service en Onderhoud

jouw proces naar een hoger niveau

Van zakelijke dienstverlener, installatiebedrijven, specialistische reiniger, onderhoud van tandartsapparatuur, koffiemachineleverancier tot schadeherstelbedrijven. Elk Field Service bedrijf heeft te maken met de uitdagingen van een service- en onderhoudsproces. Door gebruik te maken van de software van PCA wordt dit proces slimmer, beter en sneller. 

We helpen bedrijven om de beschikbare capaciteit zo slim en efficiënt mogelijk in te zetten, zeker in de huidige tijd waarin er meer werk dan handen is. Wil je blijven voorlopen op de concurrentie, richt je dan op de inzet van mobiele technologie. Voor de organisatie van het service- en onderhoudsproces is dit van groot belang. 

Wat is Field Service?

Field Service is het werk dat buiten kantoor wordt uitgevoerd door jouw buitendienstmedewerkers. Voorbeelden van Field Service werkzaamheden zijn reparaties, onderhoud en inspecties. Om de buitendienst zo efficiënt en effectief mogelijk in te zetten, is het belangrijk om gebruik te maken van een slim planbord voor de planner en een handige mobiele applicatie voor jouw monteurs. Hiermee heb je de gereedschappen in handen om jouw service- en onderhoudsproces beter te organiseren en optimaliseren.

Interesse?

Benieuwd hoe het werkt? Neem contact met ons op voor een demo. We laten het je graag zien!

De vijf stappen

Welk Field Service bedrijf je ook hebt, je doorloopt altijd de vijf stappen van het service- en onderhoudsproces. En dit proces kan altijd slimmer, beter en sneller. Stop met de Excelsheet en start met het digitaliseren en automatiseren van het proces!

Voordelen voor jouw bedrijf

Investeer in het digitaliseren en automatiseren van jouw service- en onderhoudsprocessen en faciliteer jouw medewerkers optimaal. 

  • Je houdt tijd over.
  • Een efficiëntere planning = een verhoogde productiviteit.
  • Je voorkomt onnodige kilometers (tijd, geld, footprint).
  • Informatie voor de buitendienst binnen handbereik, ook zonder internet.
  • Real-time inzicht in de planning.
  • Juiste vaardigheid bij de juiste opdracht, oftewel de juiste man op de juiste plek.
  • Snelle afhandeling van storingen en spoedklussen.

Voordelen voor jouw medewerkers

Het digitaliseren en automatiseren heeft ook veel voordelen voor jouw medewerkers, zoals:

  • Een overzichtelijk planbord met alle medewerkers.
  • Schakelen tussen dag-, week-, maand- of andere weergave van het planbord.
  • Makkelijk plannen van taken over meerdere personen of dagen.
  • Teams plannen met één druk op de knop.
  • Rekening houden met reistijd en andere voorwaarden.
  • Onderhoud geautomatiseerd plannen.
  • Planningen op mobile devices van de buitendienst.
  • Koppeling met Google of Outlook agenda’s.

Je bent in goede handen, net als:

Inventflow

Twentse pompen-specialist Inventflow groeit uit tot internationaal servicebedrijf Gestart als een handelsonderneming, maar uitgegroeid tot accuraat handelend servicebedrijf: dagelijks zijn...

Lees hier verder

KONE

‘We eisen de hoogste kwaliteit van onszelf. En van onze leveranciers.’ Als één van de wereldwijde marktleiders van liften en...

Lees hier verder

Novanet

‘Bedrijfsproces mag nooit stil liggen’ Verzekeraars en bedrijven kennen de weg naar Novanet. Beschadigde puien en keukens, vloerbedekking, gietvloeren, meubels...

Lees hier verder

Online Cleaning Technologies

Officemanager Monique Watamaleo van Online Cleaning Technologies is enthousiast over het systeem van PCA. ‘De planning is zeer overzichtelijk en...

Lees hier verder

Tapwacht

De liefde voor de horeca zit diep bij het van origine Schiedamse Tapwacht (onderdeel van Facilicom Group). Zij zorgen voor...

Lees hier verder