"Onderschat de kracht van een goede opdracht niet" - PCA

Klantcase: Van Ooijen Bouw Lichtenvoorde

“Onderschat de kracht van een goede opdracht niet”

PCA kleedt serviceproces efficiënter in voor Van Ooijen Bouw Lichtenvoorde

Om zich als bouwbedrijf en vastgoed-onderhoudspartij nog sterker te positioneren schakelde Van Ooijen, onlangs PCA in. Een automatiseringsslag is inmiddels voltooid. Het belangrijkste behaalde doel: het efficiënter inkleden van het serviceproces. “Met de software van PCA is er meer overzicht, is er grip op uitstaand werk en kan er makkelijker een afspraak gemaakt worden door de eindklant. Factoren die bijdragen aan tevredenheid, zowel intern als bij onze klanten”, aldus bedrijfsleider Douwe van Van Ooijen in Lichtenvoorde, waar ze onder andere actief zijn voor woningcorporaties Habion en WoonZorg.

Hogere first-time-fix ratio door slim plannen

Douwe: “Het begint bij de intake: doordat wij een klacht goed kunnen vastleggen levert dat een hogere first-time-fix ratio op. De juiste vakman, met de juiste expertise en voorraad is op de juiste plek. Dit zorgt ervoor dat wij optimaal gebruik maken van onze grootste kracht: de vakmannen.” De afspraak met de klant wordt direct gemaakt met de klant aan de lijn: “Er volgt een efficiënte planning vanuit ‘Marlin’, dat is de planoplossing van PCA. Die houdt rekening met diverse factoren zoals reistijd.”

'PCA is actief binnen zowel de corporatiebranche als bij bouw- en vastgoedonderhoudspartijen. We kennen de uitdagingen van beide partijen en leveren graag een bijdrage voor een verbeterde ketensamenwerking. Meer informatie? Neem contact met ons op.

Het eindeloze papierwerk-tijdperk is voorbij

“De buitendienst krijgt alle informatie via NeMO, de werkbon-applicatie. Dit levert een enorme besparing op de interne belasting op. Het tijdperk van het eindeloze papierwerk is voorbij. Het zorgt voor structuur en een verbeterde kwaliteit van onze diensten,” legt Douwe uit. “Bij ons is de klant koning. We kennen de bewoners van de opdrachtgevers bijna allemaal persoonlijk. Korte lijnen en de expertise van de vakmannen maken het verschil.”

Waardevolle data, ook voor klant

“De automatisering van ons proces zorgt voor waardevolle data, zodat wij op de juiste manier prestaties kunnen rapporteren aan onze opdrachtgevers,” legt Douwe uit. “Data en mensen maken het verschil. Een belangrijk onderdeel van de implementatie was het meenemen van de medewerkers. Goede begeleiding is altijd van essentieel belang. Uiteindelijk zijn het de mannen buiten die het moeten doen én waar de kracht van Van Ooijen ligt!”

Van Ooijen scoort een 8.3 score op klanttevredenheid bij de huidige opdrachtgevers. Dat betekent dat zij als een van de weinig Co-makers in Noord-Nederland boven de 8 scoren. Met de software van PCA verwachten we straks natuurlijk een nóg hoger getal.

Samenwerking is een werkwoord

Van Ooijen groeit en de samenwerking was succesvol. Beide partijen zijn sterk in korte lijnen, persoonlijk contact, hands-on uitvoering en samenwerken. Beide partijen zijn expert, alleen op een ander gebied en houden van continu verbeteren. Het gaat beiden om de lange termijn relatie. Dat onderstreept Douwe: “Door te doen waar je goed in bent, de juiste samenwerking op te zoeken en je expertise in te zetten en een gedegen advies op lange termijn te bieden, dan pas boek je  écht resultaat. Dat is de reden waarom wij onze opdrachtevers voor lange termijn mogen bedienen”.

PCA kijkt uit naar de verdere samenwerking met Bouwbedrijf van Ooijen.

Ga terug naar het nieuws overzicht

Tips van PCA
5 GRATIS TIPS!

JOUW BUITENDIENST SLIMMER, BETER EN SNELLER MAKEN?

Bespaar tijd en geld met een slimme planning voor je buitendienst. Lees de gratis tips van onze techies zodat jouw bedrijf gaat groeien.