PCA kleedt serviceproces efficiënter in voor Van Ooijen Bouw Lichtenvoorde
Om zich als bouwbedrijf en vastgoed-onderhoudspartij nog sterker te positioneren schakelde Van Ooijen, onlangs PCA in. Een automatiseringsslag is inmiddels voltooid. Het belangrijkste behaalde doel: het efficiënter inkleden van het serviceproces. “Met de software van PCA is er meer overzicht, is er grip op uitstaand werk en kan er makkelijker een afspraak gemaakt worden door de eindklant. Factoren die bijdragen aan tevredenheid, zowel intern als bij onze klanten”, aldus bedrijfsleider Douwe van Van Ooijen in Lichtenvoorde, waar ze onder andere actief zijn voor woningcorporaties Habion en WoonZorg.
Hogere first-time-fix ratio door slim plannen
Douwe: “Het begint bij de intake: doordat wij een klacht goed kunnen vastleggen levert dat een hogere first-time-fix ratio op. De juiste vakman, met de juiste expertise en voorraad is op de juiste plek. Dit zorgt ervoor dat wij optimaal gebruik maken van onze grootste kracht: de vakmannen.” De afspraak met de klant wordt direct gemaakt met de klant aan de lijn: “Er volgt een efficiënte planning vanuit ‘Marlin’, dat is de planoplossing van PCA. Die houdt rekening met diverse factoren zoals reistijd.”