• Veelgestelde vragen

      Vragen? Check onze FAQ

      Gratis proefaccount
    • Veelgestelde vragen

      Vragen? Check onze FAQ

      Gratis proefaccount
    • Veelgestelde vragen

      Vragen? Check onze FAQ

      Gratis proefaccount
    • Veelgestelde vragen

      Vragen? Check onze FAQ

      Gratis proefaccount

Veelgestelde vragen

Heb je een vraag over PCA of over
onze software?

Veelgestelde vragen

Staat jouw vraag er niet bij? Neem dan contact met ons op. Ons Support-Team is high tech maar ook ‘real’. Echte mensen die écht luisteren en antwoorden. Bovendien barsten onze Sales-collega’s ook van de antwoorden. Jouw vraag is dus van harte welkom.

Wij kennen de processen in de verschillende branches die wij bedienen door en door. Fieldservicemanagement zit in ons bloed. De applicatie is voor iedereen gelijk, maar naar wens te configureren. Vergelijk het met internetbankieren. Iedereen gebruikt hetzelfde platform, maar ziet iets anders op het scherm. 

Ja. De oplossingen van PCA zijn web-based cloudoplossingen. Alleen een werkende internetverbinding is een must-have. Het werkt optimaal op de laatste browserversies.

We kennen twee soorten applicaties. Een Android applicatie en een platform-onafhankelijke applicatie. De Android applicatie (NeMO) is rijker in functionaliteit.

De oplossingen van PCA zijn schaalbaar. Dat betekent dat wij klanten hebben met een kleine buitendienst tot klanten met een grote buitendienst. Je betaalt per gebruiker, lekker transparant.

Zeker. Kies uit een van de 3 abonnementen, gevuld met slimme functionaliteiten. Het is mogelijk om met PCA Start te beginnen en vervolgens door te groeien naar PCA Plus. Je kunt ook gefaseerd starten. Dan start je met een deel van de functionaliteiten binnen een abonnement. Heb je de basis goed staan? Dan kun je de overige functionaliteiten implementeren en inzetten, om de werk-processen verder te optimaliseren.

Je betaalt het gebruik per maand, dus flexibel in de inzet. Er geldt een opzegtermijn van één maand.

Nee. In de maandelijkse fee zitten alle kosten. Waaronder support, onderhoud en hosting. Er zijn eenmalige kosten voor consultancy en aanverwante dienstverlening.

  1. Het inrichten van bestaande software is goedkoper dan het ontwikkelen van nieuwe software. De software van PCA kent veel inrichtingsmogelijkheden. 
  2. Bedenk goed wat je precies verwacht van de software.
  3. Ga uit van het ‘First Time Right’ principe. Het is soms beter om ergens goed de tijd voor te nemen en het dan in 1x goed te doen. Voorkomen is immers beter dan genezen.

Implementaties variëren van 2 dagen tot 200. De implementatiewijze verschilt altijd en hangt af van de behoefte van de klant:

  1. Samen bepalen we wat voor jou de geschikte inrichting is. 
  2. PCA verzorgt de inrichting van de software voor jullie.
  3. We leren de organisatie hoe de software werkt. 
  4. Persoonlijke support is er na de livegang altijd.

Voordat we gaan implementeren bepalen we gezamenlijk welke implementatie vorm het beste past bij jouw organisatie. 

We voeren implementaties zorgvuldig uit. Ook snel maar die snelheid hangt van meerdere factoren af:

  1. De beschikbaarheid van medewerkers van alle betrokken organisaties (PCA, jullie eigen organisatie en andere betrokken partijen).
  2. De scope van het project.
  3. Het gebruik van de software van PCA heeft invloed op bestaande werkwijzen. Die verander je dus je organisatie moet er ook klaar voor zijn.

De duur van de implementatie wisselt.

Je schaft onze software niet aan. Je betaalt een fee voor het gebruik per maand, afgestemd op de daadwerkelijke afname. Voor informatie: neem contact met ons op.

Wat jij wil. De PCA App is de nieuwste mobiele app van PCA en multi-platform. Dat houdt in dat de software op Apple iOS en Android apparaten werkt. Het maakt dus niet uit welk device je inzet voor de buitendienst, de PCA App ondersteunt het.

PCA heeft standaard integraties met partners. De integraties zijn additioneel op het abonnement. Naast onze partners bieden wij integraties met andere softwarepakketten, zoals bijvoorbeeld AFAS, Exact, Salesforce en SAP. Neem contact op om de mogelijkheden te bespreken.

Ja. PCA verzorgt jouw updates. Je merkt er niets van. Dit doen wij in het principe van ‘continues delivery’. Oftewel: wij updaten continu, waardoor wij flexibel zijn en ons snel kunnen aanpassen aan de klantvraag.

Ja, met behulp van software kan dat. PCA helpt je met het verbeteren (en versnellen) van je klantreis. Via een slim afspraakportaal, samen met email- en SMS-berichten weet jouw klant precies wat hij/zij van jou kan verwachten. De teksten en de timing van de berichten richten we speciaal voor jouw organisatie of bedrijf in. Zo vaak en wanneer je maar wilt, kunnen de berichten geautomatiseerd verstuurd worden. Het scheelt jullie veel gedoe en tijd, en de software werkt als een virtuele assistent.

Meestal komt het doordat een persoon dan nog niet in de Exchange Sync staat. En het PCA Planbord wel. Dat moet dus eerst opgelost worden.

Waarschijnlijk communiceert de software van beide systemen nog niet goed. Meestal komt het doordat er iets bij de klant in AFAS is aangepast maar nog niet bij PCA.

Veiligheid speelt een hoofdrol in onze dienstverlening en oplossingen. Met de juiste maatregelen voorkomen wij misbruik en beveiligen wij jouw data. Om jouw data altijd te beschermen, hebben wij een doordacht back-up systeem. PCA garandeert een beschikbaarheid van 99.95% van haar cloud-oplossingen.

PCA heeft een eigen Supportafdeling die iedere werkdag van 08.00-18.00 telefonisch en per mail bereikbaar is. Het is ons paradepaardje. Er verschijnen geen extra kosten op jouw abonnement voor de inzet van Support. Wij helpen je graag.

Lezen wat klanten vertellen?

Wij kunnen ons voorstellen dat je benieuwd bent naar de ervarings-deskundigen. Daarom interviewen we klanten in de bouw, installatietechniek, daktechniek, zonne(energie)experts, het VGO, klusdiensten, laadpaalexperts, koffie-branche, woningcorporaties. En andere bedrijven met een buitendienst. Lees onze klantverhalen hier.

Persoonlijk Support-Team

Een levende PCA-encyclopedie: onze Joost. Geen enkele vraag blijft onbeantwoord. Team-manager en voor klanten loopt hij het vuur uit zijn sloffen. Privé ook trouwens want hardlopen is zijn hobby.