• Veelgestelde vragen

      Vragen? Check onze FAQ

      Gratis proefaccount
    • Veelgestelde vragen

      Vragen? Check onze FAQ

      Gratis proefaccount
    • Veelgestelde vragen

      Vragen? Check onze FAQ

      Gratis proefaccount

Jouw service-proces naar een hoger niveau

De juiste info via de app naar buiten. En registraties naar wens binnen.

CO2 besparing

Financiële besparing

Tijdsbesparing

Efficiënte routeplanner

Met de software van PCA de planning optimaliseren van de Field Service

Van zakelijke dienstverlener, installatiebedrijven, specialistische reiniger, onderhoud van tandartsapparatuur, koffiemachineleverancier tot schadeherstelbedrijven. Elk Field Service bedrijf heeft te maken met de uitdagingen van een service- en onderhoudsproces. Door gebruik te maken van de software van PCA wordt dit proces slimmer, beter en sneller. We helpen bedrijven om de beschikbare capaciteit zo slim en efficiënt mogelijk in te zetten, zeker in de huidige tijd waarin er meer werk dan handen is. Wil je blijven voorlopen op de concurrentie, richt je dan op de inzet van mobiele technologie. Voor de organisatie van het service- en onderhoudsproces is dit van groot belang.

Onze productspecialist aan het woord

Ivo Jansen

Het digitaliseren en automatiseren heeft ook veel voordelen voor jouw medewerkers, zoals:

Wat is Field Service?

Field Service is het werk dat buiten kantoor wordt uitgevoerd door jouw buitendienstmedewerkers. Voorbeelden van Field Service werkzaamheden zijn reparaties, onderhoud en inspecties. Om de buitendienst zo efficiënt en effectief mogelijk in te zetten, is het belangrijk om gebruik te maken van een slim planbord voor de planner en een handige mobiele applicatie voor jouw monteurs. Hiermee heb je de gereedschappen in handen om jouw service- en onderhoudsproces beter te organiseren en optimaliseren.

Voordelen voor jouw bedrijf

Investeer in het digitaliseren en automatiseren van jouw service- en onderhoudsprocessen en faciliteer jouw medewerkers optimaal. 

  • Je houdt tijd over.
  • Een efficiëntere planning = een verhoogde productiviteit.
  • Je voorkomt onnodige kilometers (tijd, geld, footprint).
  • Informatie voor de buitendienst binnen handbereik, ook zonder internet.
  • Real-time inzicht in de planning.
  • Juiste vaardigheid bij de juiste opdracht, oftewel de juiste man op de juiste plek.
  • Snelle afhandeling van storingen en spoedklussen.

“De bevlogen bouwers van Ooijevaar kiezen voor de software van PCA en AFAS”

Ooijevaar | bevlogen bouwers, Thijs Duin

“In een ervaringssessie met andere bouwers tipten verschillende bouwers ons over de samenwerking met AFAS en PCA,” vertelt Thijs Duin, hoofd projectvoorbereiding bij Ooijevaar | bevlogen bouwers.

“Het repareren van een kozijn of gevel is vaak veel goedkoper dan de totale vervanging”

Alkmaar Kozijnen, Michael Zaanen

Met PCA en Exact Online hebben zij het hele proces + de administratie en facturatie gekoppeld. En, extra fijn voor de toekomst: onze software kan meegroeien met het bedrijf. Net wat zij nodig hebben…

“Mercuur Bouw: Ik hou van het PCA-antwoord ‘Ja, dat kan’”

Mercuur Bouw, Chris de Boer

In april ’22 won Mercuur Bouw de tender voor het Mutatie Onderhoud van woningcorporatie Eigen Haard in Amsterdam. En daarmee startte een mooie rollercoaster voor de teams van Chris de Boer, eigenaar van Mercuur Groep. “Een maand later startte het werk al en daarmee kwam er een extra bonnenstroom op gang. Hierdoor had ik direct behoefte aan een efficiënt systeem. De planningssoftware die we destijds gebruikten kon uitgebouwd worden maar daar rekende de leverancier een jaar voor. Ik had het direct nodig, nú…

“PCA begrijpt hoe onze business werkt: dat de voorspelbaarheid van het werk belangrijk is en hoe we sturen op kpi’s.

Jansen Huybregts, Sjef van Lieshout | voormalig-directeur bestuurder

‘Die tevreden (veeleisende) klant.’
Hoe realiseren de medewerkers van Jansen Huybregts datzelfde doel?…

De vijf stappen van PCA

1

Opdracht vastlegging

Opdracht vastlegging

Je klant heeft een storing-, onderhouds- of reparatieverzoek. Dat melden zij via het digitale klantportaal of telefonisch bij je.
2

Slim plannen

Slim plannen

Wij zorgen voor grip op de planning. Is de inhoud van de opdracht bekend? Wij koppelen er een optimale planning aan. Hoe? Door de juiste persoon op de juiste plek te plannen inclusief een geoptimaliseerde route.
3

Registreren

Registreren

De vakman kan direct aan de slag, want hij weet exact wat hij moet doen. Met onze gebruiksvriendelijke mobiele app houden we belangrijke gegevens automatisch bij.
4

Verwerken

Verwerken

De werkzaamheden zijn gepland, uitgevoerd en geregistreerd door de monteur. Alle registraties zijn real-time beschikbaar op kantoor in jouw ERP pakket voor de facturatie, verloning en nacalculatie.
5

Analyse en sturen

Analyse en sturen

Alle verzamelde data biedt waardevolle stuurinformatie. Dit is overzichtelijk in te zien via jouw eigen BI dashboards & rapporten, zodat je met één druk op de knop kunt bijsturen.

Wij werken al voor

Benieuwd naar wat wij voor jou kunnen betekenen?

We hebben klanten in verschillende branches

Wij koppelen met