• Veelgestelde vragen

      Vragen? Check onze FAQ

      Gratis proefaccount
    • Veelgestelde vragen

      Vragen? Check onze FAQ

      Gratis proefaccount
    • Veelgestelde vragen

      Vragen? Check onze FAQ

      Gratis proefaccount
    • Veelgestelde vragen

      Vragen? Check onze FAQ

      Gratis proefaccount

Efficiëntie in installatie: slim plannen & beheren

Klanten willen 24/7 kunnen rekenen op een snelle afhandeling van storingen, reparatie en onderhoud.

Hier speelt communicatie en afstemming een grote rol, zowel intern als met de opdrachtgever en die eindklant. Het niet ‘in-één-keer-goed’ (kunnen) uitvoeren van opdrachten voorkom je door de juiste installateur, met de benodigde materialen bij het juiste adres te plannen. 

Onderhoud kun je natuurlijk  geautomatiseerd plannen. En het aantal storingen kun je fiks verkleinen door voorspelbaarheid en data te koppelen. Benieuwd wat het jouw organisatie oplevert?

De juiste info via de app naar buiten. En registraties naar wens binnen.

CO2 besparing

Financiële besparing

Tijdsbesparing

Efficiënte routeplanner

De toekomst van Installatiebedrijven:

Digitalisering en Augmented Reality



De installatiebranche staat aan de vooravond van een technologische revolutie. Met de snelle opkomst van digitale tools zoals augmented reality (AR), Internet of Things (IoT), en slimme software, wordt het werk van installateurs in de komende jaren ingrijpend veranderd.

Installatie – Klacht of kans?

Vergrijzing en tekort aan vakmensen in de installatiebranche
Veel installatiebedrijven willen groeien, maar de personeelstekorten en vergrijzing hebben grote invloed. Misschien wil je helemaal geen extra werknemers aannemen vanwege de bijkomende complexiteit. Om nog maar niet te spreken van die veeleisende klant.

Tackel bovenstaande vraagtekens met intelligente software
Met planningssoftware stroomlijn je de dagelijkse werkzaamheden. Bovendien profiteer je van een virtuele plan-assistent. Die denkt 24/7 mee over je planning, vooral als er iets verandert. Je verkleint de kans dat de klant niet thuis is of dat de opdracht onduidelijk is. Zo is er een uitgebreide klant-intake, digitaal. Je automatiseert communicatie-berichten, zodat de klant op locatie weet dat je onderweg bent. En binnen, bij jou op kantoor, komt alle informatie direct binnen; wachten tot de monteur terug is op de zaak is niet nodig. Daarmee verhoog je de snelheid van het sturen van facturen, de afhandeling met de eindklant, etc.

Maak onderhoud, service, spoed, storing makkelijker
Met PCA-software maak je dagelijkse werkzaamheden en ook ad-hoc werk gemakkelijker. Je medewerkers doen meer klussen op een dag, houden tijd over en de werkdruk verlaagt. Dat komt doordat het system van jouw planners leert, zelf meedenkt en slimme voorstellen doet. Het systeem voelt nooit stress, heeft geen voorkeur voor collega’s en werkt sneller dan het menselijk brein. Wij kunnen de software zo inrichten dat er altijd flexibiliteit blijft voor storingen of spoed-opdrachten.

Maak jezelf aantrekkelijk bij de nieuwe generatie medewerkers
De Planningssoftware vol slimme algoritmes. Het moderne pakket boeit de nieuwe generatie monteurs, waardoor je je onderscheidt bij het aannemen van nieuwe vakmensen

Onze productspecialist aan het woord

Ivo Jansen

“De installatiebranche is een van onze favorieten. Wij kennen jouw proces en helpen je graag bij het optimaal inrichten van dit service- en onderhoudsproces.” Door de inzet van onze slimme oplossingen kun jij zorgen voor:

“Hoewel we high tech producten hebben, houden we van persoonlijk contact. We kennen onze klanten bij naam en als jij belt, spreek je een van mijn collega’s.  Wij denken altijd met je mee, daar komt geen ander systeem aan te pas dan ons menselijke boerenverstand.”

Wij werken samen met Brigit.

Deze slimme rapportage-assistent helpt bij gebouwgebonden installaties.

“De dingen die wij logisch vinden, zitten er bij PCA veelal in. Voor ons is dat een feest van herkenning.”

Patina Dakdenkers | André de Keijzer

Gebruik maken van partijen die goed zijn in wat ze doen. Dat is het adagium van dakdekkersbedrijf Patina Dakdenkers. “We kozen een nieuw systeem om onze klanten beter van dienst te zijn en onze automatisering verder te optimaliseren,” vertelt André de Keijzer.

“Dit systeem biedt een naadloze koppeling tussen het calculatiesysteem en de planningssoftware.”

DAKaccent | Teun Janssen
Dankzij de samenwerking met PCA heeft DAKaccent aanzienlijke stappen gezet in het digitaliseren en optimaliseren van hun bedrijfsprocessen. De software heeft geleid tot verbeterde efficiëntie, lagere administratieve lasten en betere controle over projecten en service-opdrachten.

“De hele workflow, dus van A naar Z, wordt afgevangen in deze PCA-oplossing.”

GevelBeheer Nederland | Anouar Stit
Ze waren op zoek naar een stukje software dat verbinding moest leggen tussen de buiten- en de binnendienst. En, niet onbelangrijk, de communicatie tussen beide moest vlekkeloos lopen.

“Op het planscherm kun je veel zichtbaar maken, waardoor het plannen voor ons veel makkelijker en overzichtelijker is geworden.”

Koelweb | Samantha Buitenhuis
Het Deventerse bedrijf Koelweb richt zich vooral op bedrijfsmatige koeltechniek in de vorm van koel- en vriescellen voor bijvoorbeeld ziekenhuizen, gemeentes en hotels. Het verbruik van bepaalde koudemiddelen waarmee deze apparaten gevuld zijn, moeten de monteurs vanwege milieuwetgeving precies bijhouden.

“We kunnen nu de planning beter coördineren zodat de monteurs niet zelf nog van alles onderweg moeten regelen.”

Naughty Beans | Irene Hop – van den Berg

De naam van het bedrijf heeft een beetje een ondeugend tintje: Naughty Beans. Omdat ze alles net even iets anders doen, vinden ze zelf. Daarmee willen ze mensen aan het denken zetten, want met kleine gebaren en slimme keuzes kun je het verschil maken. Daar hoort ook een uitstekende service bij met eigen serviceteams en korte communicatielijnen.

“Het zorgt voor een flinke besparing op de interne planbelasting en voor een efficiëntere planning met minder reistijd en uitstoot.”

Tapwacht | Sonya Engel

De liefde voor de horeca zit diep bij het van origine Schiedamse Tapwacht (onderdeel van Facilicom Group). Zij zorgen voor het technisch onderhoud van tapinstallaties in de horeca zodat jouw biertje lekker, fris en gezond geserveerd kan worden.

“Als iets niet kan, hoef je het voor mij ook niet recht te praten. Die taal spreken ze bij PCA.”

Omega Energietechniek | Allart de Jong

Op een gegeven moment wordt je bedrijf groter en groter en doe je rond drieduizend inspecties per jaar. Dan komt er een moment dat je samen met je team op zoek moet naar een oplossing om dat allemaal goed te plannen.

“Als de buitendienst 10% meer administreert, scheelt dat in de nasleep van een bepaalde taak misschien wel 50% aan inspanning.”

Qlift | Ralph Couwenberg

De implementatie van de software van PCA met hun nieuwe ERP-systeem is nog niet afgerond of er wordt bij Qlift al nagedacht over een volgende stap…

“De tools van PCA zorgen ervoor dat we minder fouten maken en meer controle hebben over onze logistiek en uitvoering.”

Zonzo | zonnepanelen | Nick Vriend
Door groei nam de behoefte aan een planningstool toe. Sinds juni vorig jaar maken ze bij Zonzo gebruik van de planningssoftware van PCA die gekoppeld is aan hun eigen business software.

“HEPRO kozijnen barstensvol ambitie. En daar gaat digitalisering bij helpen.”

HEPRO | Martijn Alserda

Naast de planning van alle montage-teams en informatie die zij ons realtime aanleveren, communiceren we ook geautomatiseerd met onze klanten. Zo besparen we al tijd, nog voordat we een uitnodiging naar de klant sturen.

Wij werken al voor

Benieuwd naar wat wij voor jou kunnen betekenen?

werkbon app_PCA

We hebben klanten in verschillende branches

Wij koppelen met