Schrijf je in, dan mailen wij je een paar keer per jaar over niet-te-missen-innovaties.
Meld je aan, dan weet jij alle tech-innovaties als eerst!
"*" geeft vereiste velden aan
Meld je aan, dan weet jij alle tech-innovaties als eerst!
"*" geeft vereiste velden aan
Meld je aan, dan weet jij alle tech-innovaties als eerst!
"*" geeft vereiste velden aan
Meld je aan, dan weet jij alle tech-innovaties als eerst!
"*" geeft vereiste velden aan
Home » blogartikelen » Kozijnen-experts gaan steeds vaker voor ultieme klantreis
Sinds Corona klussen wij, Nederlanders, er thuis op los. Het is voor veel bedrijven van groot belang dat zij hun bedrijfsprocessen goed voor elkaar hebben, om zo optimaal van deze trend te profiteren. Particulieren en bouwbedrijven bestellen graag online om vervolgens hun klus-materialen thuisbezorgd te krijgen. Voor de kozijnen-branche ongetwijfeld een herkenbare situatie.
De klant staat meer dan ooit bij veel bedrijven centraal. Gelukkig maar, want we zijn best een veeleisend volkje consumenten geworden met elkaar. PCA heeft prachtige klanten die expert zijn op het gebied van kozijnen voor aannemers, bouwbedrijven en particulieren. Alkmaar Kozijnen bijvoorbeeld onderhoudt, plaatst en repareert kozijnen.
De bouw is een traditionele markt maar binnen de kozijnen-branche zien we steeds meer vooruitstrevende ondernemingen opstaan. Bedrijven die de klant een perfecte klant-reis willen laten beleven. En dat betekent meer digitaal en geautomatiseerd werken.
Zo kan er een order digitaal binnen komen op kantoor. De productie van het kozijn start en er volgt een datum om het kozijn te leveren en evt te plaatsen. De klant krijgt bericht (geautomatiseerd) en kan reageren zodat we zeker weten dat hij/zij thuis is. Dat scheelt nogal in het aantal niet-thuis-bezoeken (no shows). Er kan dmv een mail of sms een hogere attentiewaarde aan gekoppeld worden.
De monteur heeft alle gegevens, klant-historie en formulieren handig digitaal bij zich. Door de uren op een mobiel device te laten registreren weet de binnendienst direct wat de status van een opdracht is. Naast uren kunnen er natuurlijk ook formulieren ingevuld worden en foto’s aan het klantenbestand toegevoegd worden. Hierdoor staat alle informatie direct bij de juiste klant in jouw systeem. Handig voor zowel de binnen als buitendienst. En evt. voor transparantie naar opdrachtgevers.
Door het proces zo in te richten dat je je facturatie-systeem aan je planning koppelt, kan er sneller een factuur naar de klant gestuurd worden.
Als je als kozijnen-expert veelvuldig samenwerkt met andere partijen, kunnen we wellicht koppelingen realiseren. Dan weet jij eerder wanneer je capaciteit kunt leveren. Het maakt je planning langer van te voren voorspelbaar en er ontstaat rust in je hoofd en je bedrijf.
PCA kan jou adviseren over de voors en tegens van een planningssysteem. Net zoals over de koppelingen en de impact daarvan. Vraag je je af wat de kosten zijn en hoe je dat terug kunt verdienen? Wij denken met je mee en hebben aansprekende voorbeeld-cases.
Ik wil graag de gratis whitepaper ontvangen
"*" geeft vereiste velden aan
Onze tech-teams maken je werkprocessen efficiënter. Weten hoe? Sander wacht hier op je bericht (Liever sneller? Bellen of appen kan natuurlijk ook: 06 48 02 51 12).
Schrijf je in, dan mailen wij je een paar keer per jaar over niet-te-missen-innovaties.
"*" geeft vereiste velden aan
Schrijf je in, dan mailen wij je een paar keer per jaar over niet-te-missen-innovaties.
"*" geeft vereiste velden aan