• Veelgestelde vragen

      Vragen? Check onze FAQ

      Gratis proefaccount
    • Veelgestelde vragen

      Vragen? Check onze FAQ

      Gratis proefaccount
    • Veelgestelde vragen

      Vragen? Check onze FAQ

      Gratis proefaccount
    • Veelgestelde vragen

      Vragen? Check onze FAQ

      Gratis proefaccount

Kozijnen-experts gaan steeds vaker voor ultieme klantreis

Geschreven door Sander Westenenk

Sinds Corona klussen wij, Nederlanders, er thuis op los. Het is voor veel bedrijven van groot belang dat zij hun bedrijfsprocessen goed voor elkaar hebben, om zo optimaal van deze trend te profiteren. Particulieren en bouwbedrijven bestellen graag online om vervolgens hun klus-materialen thuisbezorgd te krijgen. Voor de kozijnen-branche ongetwijfeld een herkenbare situatie.

De klant staat meer dan ooit bij veel bedrijven centraal. Gelukkig maar, want we zijn best een veeleisend volkje consumenten geworden met elkaar. PCA heeft prachtige klanten die expert zijn op het gebied van kozijnen voor aannemers, bouwbedrijven en particulieren. Alkmaar Kozijnen bijvoorbeeld onderhoudt, plaatst en repareert kozijnen.

De bouw is een traditionele markt maar binnen de kozijnen-branche zien we steeds meer vooruitstrevende ondernemingen opstaan. Bedrijven die de klant een perfecte klant-reis willen laten beleven. En dat betekent meer digitaal en geautomatiseerd werken.

Zo kan er een order digitaal binnen komen op kantoor. De productie van het kozijn start en er volgt een datum om het kozijn te leveren en evt te plaatsen. De klant krijgt bericht (geautomatiseerd) en kan reageren zodat we zeker weten dat hij/zij thuis is. Dat scheelt nogal in het aantal niet-thuis-bezoeken (no shows). Er kan dmv een mail of sms een hogere attentiewaarde aan gekoppeld worden.

De monteur heeft alle gegevens, klant-historie en formulieren handig digitaal bij zich. Door de uren op een mobiel device te laten registreren weet de binnendienst direct wat de status van een opdracht is. Naast uren kunnen er natuurlijk ook formulieren ingevuld worden en foto’s aan het klantenbestand toegevoegd worden. Hierdoor staat alle informatie direct bij de juiste klant in jouw systeem. Handig voor zowel de binnen als buitendienst. En evt. voor transparantie naar opdrachtgevers.

Door het proces zo in te richten dat je je facturatie-systeem aan je planning koppelt, kan er sneller een factuur naar de klant gestuurd worden.

Als je als kozijnen-expert veelvuldig samenwerkt met andere partijen, kunnen we wellicht koppelingen realiseren. Dan weet jij eerder wanneer je capaciteit kunt leveren. Het maakt je planning langer van te voren voorspelbaar en er ontstaat rust in je hoofd en je bedrijf.

PCA kan jou adviseren over de voors en tegens van een planningssysteem. Net zoals over de koppelingen en de impact daarvan. Vraag je je af wat de kosten zijn en hoe je dat terug kunt verdienen? Wij denken met je mee en hebben aansprekende voorbeeld-cases.

Samengevat, een paar tips:

  • Informeer de klant tijdig over het moment dat de monteur langs komt. Richt dit proces doordacht in, ga niet voor ad-hoc.
  • Communicatie zorgt voor waardering en creëert betrokkenheid. Automatiseer het, dat scheelt hoofdbrekens.
  • Denk 1 x goed na over je communicatiestijl en pas het geautomatiseerd toe.
  • Welke systemen heb je? Mogelijk kunnen ze koppelen voor nog meer efficiëntie.
  • Geef de klant het gevoel dat hij/zij gewaardeerd wordt en geen nummer is.
  • Wees transparant naar opdrachtgevers en klanten.
  • Verbind je binnen- en buitendienst; meer wij-gevoel maakt je onderneming sterker.
  • Onderzoek welke intelligente software bij je past.

Aanvragen whitepaper voor de Kozijnen-branche

Ik wil graag de gratis whitepaper ontvangen

"*" geeft vereiste velden aan

Hidden

Volgende stappen: een e-mail add-on synchroniseren

Om het meeste uit je formulier te halen, raden we je aan dit formulier te synchroniseren met een e-mail add-on. Ga voor meer informatie over je e-mail add-on opties naar de volgende pagina (https://www.gravityforms.com/the-8-best-email-plugins-for-wordpress-in-2020/). Belangrijk: verwijder deze tip voordat je het formulier publiceert.
Privacy*