Schrijf je in, dan mailen wij je een paar keer per jaar over niet-te-missen-innovaties.
Meld je aan, dan weet jij alle tech-innovaties als eerst!
"*" geeft vereiste velden aan
Meld je aan, dan weet jij alle tech-innovaties als eerst!
"*" geeft vereiste velden aan
Meld je aan, dan weet jij alle tech-innovaties als eerst!
"*" geeft vereiste velden aan
Meld je aan, dan weet jij alle tech-innovaties als eerst!
"*" geeft vereiste velden aan
Home » blogartikelen » PCA INNOVEERT | HOE UPDATEN WIJ EIGENLIJK?
Het is februari in het jaar 2001. Microsoft doet een grote aankondiging: Windows XP komt eraan. We herinneren ons allemaal nog het felgroene golvende Teletubbie landschap. Vrijwel heel de wereld was lovend over deze update… Vanaf dat moment zou het nog een aantal jaren duren voordat de eerstvolgende grote update met veel nieuwe functionaliteiten kwam.
Een paar jaar geleden was dit nog gemeengoed in software-land. Zo ook bij PCA. Jammer, want er wordt dagelijks aan onze software gewerkt en zo is er elke week wel iets nieuws ontwikkeld.
Ookal is deze manier van software updaten nog niet eens zo heel lang geleden, het is niet meer van deze tijd. Als er een nieuwe feature is ontwikkeld, willen klanten daar natuurlijk gelijk gebruik van kunnen maken. Een nieuwe feature uitbrengen, direct nadat deze is ontwikkeld, wordt Continuous Delivery (CD) genoemd.
In hoofdlijnen bestaat dit uit vier stappen, nadat de nieuwe feature is ontwikkeld:
Omdat dit tegenwoordig ondersteund kan worden door allerlei automatische processen, is de duur van zo’n cyclus zeer kort. Deze automatische processen worden ook wel Continuous Integration (CI) genoemd. Dat maakt het op haar beurt mogelijk om dit per feature te doen.
Het grote voordeel hieraan is dat:
PCA is hierin aan het investeren en het resultaat mag daar zijn! De Continuous delivery cyclus is een feit. Binnen twee weken na de voorgaande release is er een nieuwe versie van het Marlin service planbord in productie gegaan.
Het kan altijd slimmer, beter en sneller. Zo is PCA bijvoorbeeld bezig met het automatiseren van de ondersteunende processen. Voor nu houden we een cyclus van twee weken aan, maar het doel is om dit proces volledig te automatiseren. Nog sneller leveren: wanneer de ontwikkeling van een feature klaar is, komt er automatisch een nieuwe release beschikbaar voor de klant.
Zo worden we bij PCA en helpen wij onze klanten met de dag een stukje slimmer, beter en sneller!
Onze tech-teams maken je werkprocessen efficiënter. Weten hoe? Jeroen en Jelko wachten hier op je bericht (Liever sneller? Bellen of appen kan natuurlijk ook: 06 41 63 87 65).
Schrijf je in, dan mailen wij je een paar keer per jaar over niet-te-missen-innovaties.
"*" geeft vereiste velden aan
Schrijf je in, dan mailen wij je een paar keer per jaar over niet-te-missen-innovaties.
"*" geeft vereiste velden aan