Schrijf je in, dan mailen wij je een paar keer per jaar over niet-te-missen-innovaties.
Meld je aan, dan weet jij alle tech-innovaties als eerst!
"*" geeft vereiste velden aan
Meld je aan, dan weet jij alle tech-innovaties als eerst!
"*" geeft vereiste velden aan
Meld je aan, dan weet jij alle tech-innovaties als eerst!
"*" geeft vereiste velden aan
Meld je aan, dan weet jij alle tech-innovaties als eerst!
"*" geeft vereiste velden aan
Home » blogartikelen » 5 tips om slimmer om te gaan met je buitendienst
De buitendienst of de serviceafdeling wordt nog weleens gezien als een kostenpost. Steeds meer bedrijven ontdekken dat fieldservice, onderhoud en beheerdiensten ook veel geld kunnen opleveren. Wil je weten hoe? Lees dan onderstaande tips.
1. Begrijp jouw toegevoegde waarde
Zorg dat je weet wat de toegevoegde waarde van jouw product of service is. Wat doe je beter dan de concurrent? Welke probleem van de klant los je op? Waarom wordt de klant blij van jouw product of service? Wat kun je nog beter doen?
2. Focus op klantervaring en het klanttraject
Klantrelaties zijn belangrijker dan merkbekendheid. Voor de klant gaat het om de totale beleving van het serviceproces. Zorg dat je de klantreis (customer journey) goed in beeld hebt. Wat zijn de kritische punten in het serviceproces, waar kun je nog verbeteren? Vraag je bij elke stap af hoe je jouw klanten kunt verrassen (wow-factor).
3. Werk slimmer samen
Productiviteit is heel belangrijk voor buitendienstmedewerkers. Door te werken met cloud technologie en programma’s om kennis te delen (Team, Slack, Yammer, Sharepoint) kan makkelijk kennis worden gedeeld. Besteed minder tijd aan vergaderingen, overdrachten en e-mails en beschik altijd over de laatste versie van bijvoorbeeld een checklist, handleiding of contract.
4. Richt je op mobiele technologie
Wil je voorop lopen op de concurrent; start met digitaliseren van jouw proces en optimaliseer alles voor mobiele apparaten. Het maakt het werk van de buitendienst veel makkelijker. Maak gebruik van de mogelijkheden van Internet of Things in jouw branche. Apparaten kunnen eenvoudig met elkaar verbonden worden en data ontvangen en versturen. Er is al ontzettend veel mogelijk! Weg met papier, start met digitaliseren.
5. Behandel service als een integraal bedrijfsonderdeel
Last but not least. Wil je dat jouw buitendienst of field service organisatie gezien wordt als een profit center binnen jouw organisatie? Geef ze dan positie door er een integraal bedrijfsonderdeel van te maken.
Meer weten over het digitaliseren van uw buitendienst? Neem contact met ons op, we denken graag met je mee!
Onze tech-teams maken je werkprocessen efficiënter. Weten hoe? Jeroen en Jelko wachten hier op je bericht (Liever sneller? Bellen of appen kan natuurlijk ook: 06 41 63 87 65).
Schrijf je in, dan mailen wij je een paar keer per jaar over niet-te-missen-innovaties.
"*" geeft vereiste velden aan
Schrijf je in, dan mailen wij je een paar keer per jaar over niet-te-missen-innovaties.
"*" geeft vereiste velden aan