• Veelgestelde vragen

      Vragen? Check onze FAQ

      Gratis proefaccount
    • Veelgestelde vragen

      Vragen? Check onze FAQ

      Gratis proefaccount
    • Veelgestelde vragen

      Vragen? Check onze FAQ

      Gratis proefaccount
    • Veelgestelde vragen

      Vragen? Check onze FAQ

      Gratis proefaccount

Maak Service en Onderhoud voorspelbaar. Digitaliseer en automatiseer slim.

Ontdek de kracht van geavanceerde planningstechnieken

De juiste info via de app naar buiten. En registraties naar wens binnen.

CO2 besparing

Financiële besparing

Tijdsbesparing

Efficiënte routeplanner

Plan Service en Onderhoud digitaal. Richt je werkproces slim in:

De toekomst in met Dagelijks- onderhoud en Mutatie Onderhoud.

  • Beslisboom (Locatie Element Defect Opdracht)
  • Bewoners-, opdrachtgevers-, onderaannemersportaal
  • Periodiek onderhoud automatisch plannen
  • Prijsboekregels per opdrachtgever
  • Integratie met jouw ERP
  • Planbord voor S&O en Projecten
  • Handige app voor buitendienstmedewerker
  • Slimme planvoorstellen en route optimalisatie adhv AI
  • Formulieren, foto’s, materiaal, uren
  • Klantcommunicatie via mail en SMS
  • Ontvangen/versturen DICO berichten

Innovatie: een krachtig middel voor dagelijks- en mutatie onderhoud



Nooit meer voor een dichte deur staan of onnodig omrijden. Barbara en Ivo laten je tijd en kosten besparen.

Direct contact? Bel: 06 81 03 38 92 of mail ons.

Maak planning het stuur van je organisatie

Ivo, werkt voor de grootste (en kleinere) bouwers van het land

Dagelijks Onderhoud organiseren met verschillende partijen is een organisatorische uitdaging. Als je de administratieve processen automatiseert win je al veel.

Werk je voor een woningcorporatie, dan heb je vaak andere bronsystemen (ERP). Digitaal samenwerken is dan essentieel. En de DICO-standaard kan natuurlijk van grote meerwaarde zijn.  

Ontvangen jullie opdrachten per mail met bijbehorend heen en weer bellen voor het plannen?  Die communicatie kan automatisch tussen beide systemen geregeld worden. Dat scheelt veel handelingen en de status is dan voor iedereen inzichtelijk.

Iedere dag ontwikkelen we slimme tech-toepassingen voor de de bouw. Wij kennen de dynamiek met medewerkers, opdrachtgevers, klanten en de regelgeving en hoge eisen waaraan je moet voldoen. De apps van PCA helpen je met:

Plan jij al automatisch?

Dat scheelt tijd, werk, frustratie. Bovendien communiceer je geautomatiseerd met je klanten en de eind-klant (huurder bijv.).

Door je mensen ‘buiten’ intelligent te plannen, neem je werkdruk weg bij je team. Je maakt werk en resultaten voorspelbaar, je routes slimmer (en groener) en je automatiseert je klantcontact. Alle gegevens incl. die uit jouw bedrijfssysteem (ERP) komen samen in 1 dashboard. Van taak naar factuur gaat sneller (en foutlozer) dan ooit.

Voordelen voor jouw bedrijf

Investeer in het digitaliseren en automatiseren van jouw service- en onderhoudsprocessen, in bonnen-werk, in je Garantie-werk, en faciliteer jouw onderneming optimaal. 

  • Efficiënter werk = verhoogde productiviteit.
  • Je voorkomt onnodige kilometers (tijd, geld, footprint).
  • Informatie voor de buitendienst binnen handbereik, ook zonder internet.
  • Real-time inzicht in de planning en acties buiten.

Demo zien? Ontdek jouw voordelen.

“Als iets niet kan, hoef je het voor mij ook niet recht te praten. Die taal spreken ze bij PCA.”

Omega Energietechniek | Allart de Jong

Op een gegeven moment wordt je bedrijf groter en groter en doe je rond drieduizend inspecties per jaar. Dan komt er een moment dat je samen met je team op zoek moet naar een oplossing om dat allemaal goed te plannen.

“Als de buitendienst 10% meer administreert, scheelt dat in de nasleep van een bepaalde taak misschien wel 50% aan inspanning.”

Qlift | Ralph Couwenberg

De implementatie van de software van PCA met hun nieuwe ERP-systeem is nog niet afgerond of er wordt bij Qlift al nagedacht over een volgende stap…

“De tools van PCA zorgen ervoor dat we minder fouten maken en meer controle hebben over onze logistiek en uitvoering.”

Zonzo | zonnepanelen | Nick Vriend
Door groei nam de behoefte aan een planningstool toe. Sinds juni vorig jaar maken ze bij Zonzo gebruik van de planningssoftware van PCA die gekoppeld is aan hun eigen business software.

“HEPRO kozijnen barstensvol ambitie. En daar gaat digitalisering bij helpen.”

HEPRO | Martijn Alserda

Naast de planning van alle montage-teams en informatie die zij ons realtime aanleveren, communiceren we ook geautomatiseerd met onze klanten. Zo besparen we al tijd, nog voordat we een uitnodiging naar de klant sturen.

“De bevlogen bouwers van Ooijevaar kiezen voor de software van PCA en AFAS”

Ooijevaar | bevlogen bouwers, Thijs Duin

“In een ervaringssessie met andere bouwers tipten verschillende bouwers ons over de samenwerking met AFAS en PCA,” vertelt Thijs Duin, hoofd projectvoorbereiding bij Ooijevaar | bevlogen bouwers.

“Het repareren van een kozijn of gevel is vaak veel goedkoper dan de totale vervanging”

Alkmaar Kozijnen, Michael Zaanen

Met PCA en Exact Online hebben zij het hele proces + de administratie en facturatie gekoppeld. En, extra fijn voor de toekomst: onze software kan meegroeien met het bedrijf. Net wat zij nodig hebben…

“Mercuur Bouw: Ik hou van het PCA-antwoord ‘Ja, dat kan’”

Mercuur Bouw, Chris de Boer

In april ’22 won Mercuur Bouw de tender voor het Mutatie Onderhoud van woningcorporatie Eigen Haard in Amsterdam. En daarmee startte een mooie rollercoaster voor de teams van Chris de Boer, eigenaar van Mercuur Groep. “Een maand later startte het werk al en daarmee kwam er een extra bonnenstroom op gang. Hierdoor had ik direct behoefte aan een efficiënt systeem. De planningssoftware die we destijds gebruikten kon uitgebouwd worden maar daar rekende de leverancier een jaar voor. Ik had het direct nodig, nú…

“PCA begrijpt hoe onze business werkt: dat de voorspelbaarheid van het werk belangrijk is en hoe we sturen op kpi’s.

Jansen Huybregts, Sjef van Lieshout | voormalig-directeur bestuurder

‘Die tevreden (veeleisende) klant.’
Hoe realiseren de medewerkers van Jansen Huybregts datzelfde doel?…

De vijf stappen van PCA

1

Opdracht vastlegging

Opdracht vastlegging

Je klant heeft een storings-, onderhouds- of reparatieverzoek. Dat melden zij via het digitale klantportaal of telefonisch bij je.
2

Slim plannen

Slim plannen

Wij zorgen voor grip op de planning. Is de inhoud van de opdracht bekend? Wij koppelen er een optimale planning aan. Hoe? Door de juiste persoon op de juiste plek te plannen inclusief een geoptimaliseerde route.
3

Registreren

Registreren

De vakman kan direct aan de slag, want hij weet exact wat hij/zij moet doen. Met PCA's mobiele app houden we belangrijke gegevens automatisch bij.
4

Verwerken

Verwerken

De werkzaamheden zijn gepland, uitgevoerd en geregistreerd door de monteur. Alle registraties zijn real-time beschikbaar op kantoor in jouw ERP pakket voor de facturatie, verloning en nacalculatie.
5

Analyse en sturen

Analyse en sturen

Alle verzamelde data biedt waardevolle stuurinformatie. Dit is overzichtelijk in te zien via jouw eigen BI dashboards & rapporten, zodat je met één druk op de knop kunt bijsturen.

Wij werken al voor

Benieuwd naar wat wij voor jou kunnen betekenen?

We hebben klanten in verschillende branches

Wij koppelen met