• Veelgestelde vragen

      Vragen? Check onze FAQ

      Gratis proefaccount
    • Veelgestelde vragen

      Vragen? Check onze FAQ

      Gratis proefaccount
    • Veelgestelde vragen

      Vragen? Check onze FAQ

      Gratis proefaccount
    • Veelgestelde vragen

      Vragen? Check onze FAQ

      Gratis proefaccount
Duurzaamheidsbedrijf_PCA

Is jouw duurzaamheidsbedrijf klaar voor de toekomst?

Planningsoplossingen voor de verduurzamingsbranche

Bij jouw Duurzaamheidsbedrijf staat service centraal. Uit diverse onderzoeken blijkt dat ruim 60% van de zonnepaneleninstallaties en warmtepompinstallaties fouten bevat. 

Dit betekent dus dat jouw servicemonteurs veel op pad zijn om deze installaties te controleren en de problemen op te lossen. Dit kost veel tijd en hier kan onze planningssoftware jou bij helpen. Zo kun je met onze slimme software:

Zo ontvangen jij en de klant na installatie een volledig opleverrapport via onze werkbon app en ben je dus altijd zeker van een veilige en perfect werkende en installatie. 

Servicemonteurs altijd op de hoogte met onze werkbonapp

Ook na de installatie sta je klaar voor de klant met jaarlijks onderhoud. Deze jaarlijkse afspraak kun je makkelijk inplannen via onze planningssoftware. Met onze werkbon- app heeft jouw servicemonteur de juiste informatie bij de hand.

Dat levert duidelijkheid op over:

Daarnaast kan de binnendienst de status van een opdracht realtime volgen en de administratie kan met betrekking tot koppelingen rechtstreeks factureren, een win- win situatie. Kortom met de software van PCA digitaliseer en automatiseer je je (service)planning, registratie, onderhoud en communicatie.

De servicemonteur kan zelf een digitale werkbon maken zo heb je:

De juiste info via de app naar buiten. En registraties naar wens binnen.

CO2 besparing

Financiële besparing

Tijdsbesparing

Efficiënte routeplanner

Een dakdekker met een PlanningsApp

De doorlooptijd tot installatie versnellen?

Momenteel zullen jullie vast veel aanvragen krijgen voor het installeren onderhouden van installaties. Door de arbeidskrapte en ervaring van de werknemers kan dit soms een flinke opgave zijn die ervoor zorgt dat de plaatsing soms lang kan duren. Hier kan ons digitaal planbord jullie mee helpen.

Zodra de inhoud van een opdracht bekend is, kunnen wij hier een planning aan koppelen. Bij deze planning wordt onder andere gekeken naar de juiste persoon voor het uitvoeren van de taak en zal deze persoon een geoptimaliseerde route krijgen. 

Zo kun je de capaciteit van jouw monteursteam optimaal benutten en wordt de reistijd verminderd. Door te werken met een digitaal planbord en de werkbon app hebben jouw collega’s waar zij zich ook bevinden toegang tot hun eigen planning. 

Eventuele wijzigingen in de planning zijn direct inzichtelijk voor de monteurs en je houdt grip op jouw buitendienst. Je ontvangt real-time informatie over de werkzaamheden van jouw monteurs en je kunt daardoor eenvoudig en tijdig bijsturen.

Hoe ziet jouw installatie dag eruit met PCA?

Van tevoren wordt de installatie dag ingepland via de ons digitaal planbord. PCA stuurt vanuit hier automatisch berichten naar jouw klanten wanneer een opdracht gepland is en herinnert ze een dag van tevoren tot zelfs een half uur van tevoren wanneer de monteur bijna arriveert.

In de opdracht kan de binnendienst precies vermelden wat voor opdracht het is en welk materiaal er nodig is om de opdracht succesvol af te ronden. Zo weet jouw servicemonteur of hij/zij een veiligheidsharnas aan moet en/of eventueel een stijger moet opbouwen met valbeveiliging. Zo zijn ze altijd goed voorbereid en weten ze precies wat ze kunnen verwachten.

Na de installatie kan jouw servicemonteur het volgende:

Zo kun je met onze oplossingen alle benodigde informatie van buiten naar kantoor brengen, wat zorgt voor een volledig opleverrapport en ben je dus altijd zeker van een veilige en perfect werkende installatie.

Ontdek de kracht van geavanceerde planningstechnieken
isolatie-techniek_planningssoftware_PCA

Wij koppelen met

Ontdek vandaag nog onze duurzaamheidsbedrijf beheeroplossingen

Waarom blijven worstelen met ingewikkelde processen en stressvolle deadlines? Ontdek hoe onze daktechniek beheeroplossingen jouw bedrijf kunnen versterken. Naast bedrijven in de verduurzamingsbranche hebben wij ook jarenlange ervaring met bedrijven in:

Neem vandaag nog contact op voor een vrijblijvende demonstratie en ontdek hoe jij vol vertrouwen de uitdagingen van de daktechniek kunt zien.

“De dingen die wij logisch vinden, zitten er bij PCA veelal in. Voor ons is dat een feest van herkenning.”

Patina Dakdenkers | André de Keijzer

Gebruik maken van partijen die goed zijn in wat ze doen. Dat is het adagium van dakdekkersbedrijf Patina Dakdenkers. “We kozen een nieuw systeem om onze klanten beter van dienst te zijn en onze automatisering verder te optimaliseren,” vertelt André de Keijzer.

“Dit systeem biedt een naadloze koppeling tussen het calculatiesysteem en de planningssoftware.”

DAKaccent | Teun Janssen
Dankzij de samenwerking met PCA heeft DAKaccent aanzienlijke stappen gezet in het digitaliseren en optimaliseren van hun bedrijfsprocessen. De software heeft geleid tot verbeterde efficiëntie, lagere administratieve lasten en betere controle over projecten en service-opdrachten.

“De hele workflow, dus van A naar Z, wordt afgevangen in deze PCA-oplossing.”

GevelBeheer Nederland | Anouar Stit
Ze waren op zoek naar een stukje software dat verbinding moest leggen tussen de buiten- en de binnendienst. En, niet onbelangrijk, de communicatie tussen beide moest vlekkeloos lopen.

“Op het planscherm kun je veel zichtbaar maken, waardoor het plannen voor ons veel makkelijker en overzichtelijker is geworden.”

Koelweb | Samantha Buitenhuis
Het Deventerse bedrijf Koelweb richt zich vooral op bedrijfsmatige koeltechniek in de vorm van koel- en vriescellen voor bijvoorbeeld ziekenhuizen, gemeentes en hotels. Het verbruik van bepaalde koudemiddelen waarmee deze apparaten gevuld zijn, moeten de monteurs vanwege milieuwetgeving precies bijhouden.

“We kunnen nu de planning beter coördineren zodat de monteurs niet zelf nog van alles onderweg moeten regelen.”

Naughty Beans | Irene Hop – van den Berg

De naam van het bedrijf heeft een beetje een ondeugend tintje: Naughty Beans. Omdat ze alles net even iets anders doen, vinden ze zelf. Daarmee willen ze mensen aan het denken zetten, want met kleine gebaren en slimme keuzes kun je het verschil maken. Daar hoort ook een uitstekende service bij met eigen serviceteams en korte communicatielijnen.

“Het zorgt voor een flinke besparing op de interne planbelasting en voor een efficiëntere planning met minder reistijd en uitstoot.”

Tapwacht | Sonya Engel

De liefde voor de horeca zit diep bij het van origine Schiedamse Tapwacht (onderdeel van Facilicom Group). Zij zorgen voor het technisch onderhoud van tapinstallaties in de horeca zodat jouw biertje lekker, fris en gezond geserveerd kan worden.

“Als iets niet kan, hoef je het voor mij ook niet recht te praten. Die taal spreken ze bij PCA.”

Omega Energietechniek | Allart de Jong

Op een gegeven moment wordt je bedrijf groter en groter en doe je rond drieduizend inspecties per jaar. Dan komt er een moment dat je samen met je team op zoek moet naar een oplossing om dat allemaal goed te plannen.

“Als de buitendienst 10% meer administreert, scheelt dat in de nasleep van een bepaalde taak misschien wel 50% aan inspanning.”

Qlift | Ralph Couwenberg

De implementatie van de software van PCA met hun nieuwe ERP-systeem is nog niet afgerond of er wordt bij Qlift al nagedacht over een volgende stap…

“De tools van PCA zorgen ervoor dat we minder fouten maken en meer controle hebben over onze logistiek en uitvoering.”

Zonzo | zonnepanelen | Nick Vriend
Door groei nam de behoefte aan een planningstool toe. Sinds juni vorig jaar maken ze bij Zonzo gebruik van de planningssoftware van PCA die gekoppeld is aan hun eigen business software.

“HEPRO kozijnen barstensvol ambitie. En daar gaat digitalisering bij helpen.”

HEPRO | Martijn Alserda

Naast de planning van alle montage-teams en informatie die zij ons realtime aanleveren, communiceren we ook geautomatiseerd met onze klanten. Zo besparen we al tijd, nog voordat we een uitnodiging naar de klant sturen.

Wij werken al voor