• Veelgestelde vragen

      Vragen? Check onze FAQ

      Gratis proefaccount
    • Veelgestelde vragen

      Vragen? Check onze FAQ

      Gratis proefaccount
    • Veelgestelde vragen

      Vragen? Check onze FAQ

      Gratis proefaccount
    • Veelgestelde vragen

      Vragen? Check onze FAQ

      Gratis proefaccount

Next-gen service- en onderhoudsplanning combineert slimme technologieën

Next-gen service- en onderhoudsplanning combineert slimme technologieën zoals AI en data-uitwisseling (zoals DICO) om efficiënter, voorspellend en flexibel onderhoud te organiseren.
Dit helpt bouw- en techniekbedrijven, zoals die van jou, om kosten te verlagen, klanttevredenheid te verhogen, en verspilling te minimaliseren.

Voeg de nieuwste technologieën toe aan jullie Plan-systeem (AI, slimme algoritmes, single sign on, Cloud-technologie) om voorspellend en flexibel onderhoud te organiseren. Monteurs rijden geoptimaliseerde routes en verrichten meer werk. Onverwachts tijd nodig? De planning past zich real-time aan.

Bij PCA proef je het innovatieve van een Start-up en de ervaring van een Big Tech
In een wereld waarin technologie razendsnel evolueert, verandert ook de manier waarop service- en onderhoudswerk wordt uitgevoerd. Waar monteurs vroeger afhankelijk waren van reactief onderhoud (pas ingrijpen wanneer een probleem zich voordeed) biedt de inzet van kunstmatige intelligentie en slimme systemen nu een compleet nieuwe aanpak. PCA combineert 30 jaar kennis met het innovatieve karakter van een Start-up. De ambitieuze organisatie past de nieuwste technologieën toe in haar Plansysteem en geeft klanten het ouderwetse-koning gevoel, onder meer met een persoonlijke Support-afdeling.

Slimme planning & dynamische routes
Zodra onderhoud nodig is, zorgt het AI-gestuurde planningssysteem van PCA ervoor dat de juiste vakman aan de juiste klus wordt gekoppeld. Op basis van urgentie en de specifieke vaardigheden die nodig zijn. Bouwlieden, vakmannen en monteurs krijgen geoptimaliseerde routes voorgesteld, zodat ze minder reizen, minder CO2-uitstoten en meer werk verrichten op een dag. Mocht een klus onverwachts langer duren of een medewerker uitvallen? Dan past het plan-systeem de planning real-time aan.

DICO en slimme klantcommunicatie
Woningcorporaties, onderhoudsbedrijven en leveranciers wisselen continu informatie met elkaar uit. Hier komt DICO om de hoek. Met deze standaard wordt data eenvoudig gedeeld tussen ERP-systemen (wij koppelen met vrijwel ieder ERP/CRM-systeem), BIM-modellen en onderhoudssoftware. Dus: minder administratieve rompslomp: werkbonnen, facturen en inspectierapporten worden automatisch verwerkt en up-to-date gehouden. Bewoners en klanten verwachten bovendien steeds meer duidelijkheid. Geef ze realtime updates over aankomsttijden en werkzaamheden. Het resultaat? Een transparante en naadloze samenwerking waarbij alle betrokkenen direct inzicht hebben in de status van een project.

De toekomst begint nu
De combinatie van AI, data van de organisatie zelf, een geavanceerde planning en digitale samenwerking maakt onderhoud slimmer, efficiënter en duurzamer. De toekomst van service en onderhoud is proactief, data-gedreven en altijd in beweging – en die toekomst begint vandaag.

Ketenstandaard-partner

PCA is groot voorstander van standaarden zodat de digitale communicatie in de keten eenvoudiger doorgevoerd wordt. Zo omarmen wij al jaren de DICO-standaard en nemen we actief deel aan de onderhoudscommissie van de Ketenstandaard Bouw & Techniek. Wij spreken de taal van woningcorporaties met hun ketenpartners, aangezien wij de gehele keten met onze innovatieve oplossingen bedienen. 

werkbon app_PCA

Wij praten je bij over de kracht van software voor Dagelijks- onderhoud en Mutatie Onderhoud.

  • Intelligent Planbord voor Service en Onderhoud
  • Periodiek onderhoud automatisch plannen
  • Prijsboekregels per opdrachtgever
  • Integratie met jouw ERP
  • DICO-standaard voor gegevens-uitwisseling
  • Bewoners-, opdrachtgevers-, onderaannemersportaal
  • Handige app voor buitendienstmedewerker
  • Formulieren, foto’s, materiaal, uren in de app
  • Kantoor heeft realtime inzicht in status werk buiten
  • Klantcommunicatie via mail en SMS
  • Beslisboom (Locatie Element Defect Opdracht)
  • Slimme planvoorstellen en route optimalisatie adhv. AI

Meer opdrachten, minder (reis)tijd.
Zo werkt de bouw slimmer .

De druk op jouw bouwbedrijf, vastgoedonderneming of techniek- gerelateerd bedrijf groeit: meer werk, minder vakmensen en steeds hogere verwachtingen van klanten. Hoe zorg je ervoor dat je efficiënter werkt zonder in te leveren op kwaliteit?
In het webinar Efficiëntie in installatie: slim plannen & beheren ontdek je hoe slimme software je (bouw- of installatiebedrijf) helpt om:

✅ Meer klussen per dag uit te voeren met dezelfde bezetting
✅ Reistijd en stilstand te minimaliseren door slimme routeplanning
✅ Taken eenvoudig te registreren en te koppelen met je ERP-systeem
✅ Klanten proactief te informeren en zelf afspraken te laten beheren

Erik Timmerman en Sander Westerenk laten zien hoe installatiebedrijven met digitalisering en AI hun capaciteit kunnen verhogen en processen kunnen stroomlijnen.

Aanvragen gratis whitepaper

Ontvang de gratis whitepaper met alle tips en adviezen over slim digitaal en automatisch plannen. Deze ontvang je direct. We hebben daar alleen wel jouw gegevens voor nodig.

"*" geeft vereiste velden aan

Dit veld is verborgen bij het bekijken van het formulier

Volgende stappen: een e-mail add-on synchroniseren

Om het meeste uit je formulier te halen, raden we je aan dit formulier te synchroniseren met een e-mail add-on. Ga voor meer informatie over je e-mail add-on opties naar de volgende pagina (https://www.gravityforms.com/the-8-best-email-plugins-for-wordpress-in-2020/). Belangrijk: verwijder deze tip voordat je het formulier publiceert.
Privacy*

“Met het plansysteem worden de opdrachten inzichtelijk voor de herstelmeesters buiten.”

Novanet | Arjen de Man

Ruim twaalf jaar geleden creëerde PCA voor schadeherstelbedrijf Novanet BV een op maat gemaakte koppeling tussen hun CRM-systeem en de werkzaamheden die de herstelmeesters op locatie uitvoeren.

“De dingen die wij logisch vinden, zitten er bij PCA veelal in. Voor ons is dat een feest van herkenning.”

Patina Dakdenkers | André de Keijzer

Gebruik maken van partijen die goed zijn in wat ze doen. Dat is het adagium van dakdekkersbedrijf Patina Dakdenkers. “We kozen een nieuw systeem om onze klanten beter van dienst te zijn en onze automatisering verder te optimaliseren,” vertelt André de Keijzer.

“Dit systeem biedt een naadloze koppeling tussen het calculatiesysteem en de planningssoftware.”

DAKaccent | Teun Janssen
Dankzij de samenwerking met PCA heeft DAKaccent aanzienlijke stappen gezet in het digitaliseren en optimaliseren van hun bedrijfsprocessen. De software heeft geleid tot verbeterde efficiëntie, lagere administratieve lasten en betere controle over projecten en service-opdrachten.

“De hele workflow, dus van A naar Z, wordt afgevangen in deze PCA-oplossing.”

GevelBeheer Nederland | Anouar Stit
Ze waren op zoek naar een stukje software dat verbinding moest leggen tussen de buiten- en de binnendienst. En, niet onbelangrijk, de communicatie tussen beide moest vlekkeloos lopen.

“Op het planscherm kun je veel zichtbaar maken, waardoor het plannen voor ons veel makkelijker en overzichtelijker is geworden.”

Koelweb | Samantha Buitenhuis
Het Deventerse bedrijf Koelweb richt zich vooral op bedrijfsmatige koeltechniek in de vorm van koel- en vriescellen voor bijvoorbeeld ziekenhuizen, gemeentes en hotels. Het verbruik van bepaalde koudemiddelen waarmee deze apparaten gevuld zijn, moeten de monteurs vanwege milieuwetgeving precies bijhouden.

“We kunnen nu de planning beter coördineren zodat de monteurs niet zelf nog van alles onderweg moeten regelen.”

Naughty Beans | Irene Hop – van den Berg

De naam van het bedrijf heeft een beetje een ondeugend tintje: Naughty Beans. Omdat ze alles net even iets anders doen, vinden ze zelf. Daarmee willen ze mensen aan het denken zetten, want met kleine gebaren en slimme keuzes kun je het verschil maken. Daar hoort ook een uitstekende service bij met eigen serviceteams en korte communicatielijnen.

“Het zorgt voor een flinke besparing op de interne planbelasting en voor een efficiëntere planning met minder reistijd en uitstoot.”

Tapwacht | Sonya Engel

De liefde voor de horeca zit diep bij het van origine Schiedamse Tapwacht (onderdeel van Facilicom Group). Zij zorgen voor het technisch onderhoud van tapinstallaties in de horeca zodat jouw biertje lekker, fris en gezond geserveerd kan worden.

“Als iets niet kan, hoef je het voor mij ook niet recht te praten. Die taal spreken ze bij PCA.”

Omega Energietechniek | Allart de Jong

Op een gegeven moment wordt je bedrijf groter en groter en doe je rond drieduizend inspecties per jaar. Dan komt er een moment dat je samen met je team op zoek moet naar een oplossing om dat allemaal goed te plannen.

“Als de buitendienst 10% meer administreert, scheelt dat in de nasleep van een bepaalde taak misschien wel 50% aan inspanning.”

Qlift | Ralph Couwenberg

De implementatie van de software van PCA met hun nieuwe ERP-systeem is nog niet afgerond of er wordt bij Qlift al nagedacht over een volgende stap…

“De tools van PCA zorgen ervoor dat we minder fouten maken en meer controle hebben over onze logistiek en uitvoering.”

Zonzo | zonnepanelen | Nick Vriend
Door groei nam de behoefte aan een planningstool toe. Sinds juni vorig jaar maken ze bij Zonzo gebruik van de planningssoftware van PCA die gekoppeld is aan hun eigen business software.

Wij werken al voor

Wij koppelen met