Service- en onderhoudsplanning - PCA

Service- en onderhoudsplanning

Marlin Service = uw service- en onderhoudsproces slimmer, beter én sneller

PCA heeft Marlin Service. Dit planbord is een groot kruispunt waar alles samenkomt. Het levert de weergave van ‘wie’, ‘wanneer’, ‘wat’ moet gaan uitvoeren. Marlin Service zorgt ervoor dat uw organisatie met een buitendienst – van een paar monteurs tot honderden:

  • Klanten snel bedienen
  • Klanttevredenheid verhogen
  • Kosten verlagen door efficiënter bedrijfsproces

 

Van muisklik tot automatisch planning

Van één muisklik om opdrachten te verschuiven of plannen tot het volledig automatisch plannen van service- of onderhoudsopdrachten. De mogelijkheden zijn eindeloos. Als organisatie heeft u altijd overzicht en controle. U weet wat de planning doet en weet waar het team zich bevindt.

Teamplanning

Is uw organisatie klaar om de kracht van de groep te benutten? Grote kans dat het nieuwe Marlin Teams een interessante bijdrage voor u oplevert. Vanuit ons Techlab zijn er interessante features ontwikkeld voor organisaties waarbij samenwerken in een team van essentieel belang is. Bekijk hier wat Marlin Teams voor uw team kan opleveren.

Verhogen fist-time-fix

Marlin Service biedt alle tools om taken tijdig en correct te kunnen plannen, wat zorgt voor een verhoogde first-time-fix ratio. Denk aan het plannen van de juiste persoon voor een specifieke taak. Hierbij houdt de oplossing rekening met reistijd, vaardigheden en benodigdheden. Zo voorkomt u fouten.

Optimaliseren: het kan altijd beter

Wat is optimaal in uw planproces? Dat is een goede vraag. Laat de tools en algoritmen het werk doen. Door een optimaal planvoorstel af te geven aan u of uw klant. Laat de bestaande planning of de routes optimaliseren door Marlin. Dat scheelt werk. Of zet u kunstmatige intelligentie aan het werk?

PCA zorgt voor

Door de inzet van slimme software en algoritmes
versoepelt u het werkproces.

Zo eenvoudig werkt het

Vastleggen

hogere first-time fix

Uw klant heeft een storing-, onderhouds- of reparatieverzoek. Dat melden zij via het digitale klantportaal of telefonisch bij u. Het vastleggen kan in PCA, of (geïntegreerd) in uw bestaande ERP of boekhoudoplossing.

Snel een goede opdracht vastlegging
Gekoppeld met uw ERP systeem en klantportaal
Juiste opdracht = hogere first-time fix

Plannen

sneller dan ooit

Dagen vliegen voorbij; wij zorgen voor grip op de planning. Inhoud opdracht bekend? Wij koppelen er een optimale planning aan.
Hoe: door de juiste persoon op de juiste plek te plannen. Incl. een geoptimaliseerde route. En direct een afspraak o.b.v. een passend voorstel voor zowel uw organisatie en als de eindklant.

Laat het planproces over aan onze slimme algoritmes, kies voor Marlin.

Met ketenintegratie kunnen wij zelfs een afspraak van uw klant plannen bij uw onderaannemers. Zo houdt u grip op uitstaand werk en vermindert u faalkosten in de keten.

Klanten sneller bedienen
First-time fix verhogen
Vermindering van reistijd door route-optimalisatie
Regie op uitstaand werk
Optimaal gebruik van beperkte capaciteit van uw team

Registreren

makkelijk 1 uur administratie per vakman per dag besparen

De vakman kan direct aan de slag, want hij weet exact wat hij moet doen. Met onze gebruiksvriendelijke mobiele app houden we belangrijke gegevens automatisch bij. Verbruikte materialen, urenverantwoording, foto’s, (inspectie)formulieren en een handtekening van de klant.

Na afronding verschijnt de werkbon direct in de inbox van de klant. De app is flexibel instelbaar en te configureren naar uw workflow.

Snelle opdrachtverwerking
Urenregistratie
Minder administratie
Sneller factureren
Minder belasting op kantoor

Verwerken

eenvoudig met dashboards

Het proces is klaar, de data is al op kantoor voor facturatie. Alle verzamelde gegevens ziet u op uw dashboards en rapporten, zodat u met één druk op de knop kunt bijsturen.

Mensen processen en klanttevredenheid optimaliseren
Inzicht en stuurinformatie
Klaar voor facturatie

ZIJ werken al met PCA